fredag 25 november 2011

Glädjetips 7!

Under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips och här kommer tips nr 6!  Tipsen har jag hämtat från en artikel i Topphälsa där jag ger mina bästa tips för glädje i vardagen.

Vägra vanor!


7. Vägra vanor
Borstar du tänderna med höger hand? Byt och borsta med vänster! Går du samma runda med hunden varje kväll? Gå åt andra hållet! Eller testa att duscha med lampan släckt. När vi gör vardagliga saker på ett annorlunda sätt måste vi koncentrera oss och fokusera på det som händer här och nu. Vi kan inte grubbla över en massa andra saker samtidigt. Plötsligt blir de tidigare så självklara sysslorna till spännande utmaningar för hjärnan.  Det räcker med små, små skillnader för att utmana och aktivera båda hjärnhalvorna – och skapa en riktig wow-upplevelse!


Och här ger jag dig en härlig anledning att le:
Eftersom vi firar på bloggen hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 
Vill du också ha? KLICKA HÄR!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...