fredag 25 november 2011

Glädjetips 1!

Glädje har hög Rockstjärnestatus så under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips!
Ett leende smittar!

Tips 1. Slösa med leenden
Ett leende är otroligt smittsamt, det är helt gratis att ge bort – och det är jätteroligt att få ett tillbaka! Så var inte blyg - le mot främlingen vid övergångsstället, damen på tåget och till expediten i mataffärens kassa. När vi ler produceras endorfiner, lyckohormoner, i hjärnan. Hjärnan känner helt enkelt att “nu är jag glad”.
– Du kan till och med lura hjärnan genom att le på låtsas. Sätt en penna mellan tänderna! Även om leendet till en början inte är äkta, kommer hjärnan att tro att du är glad. Effekten blir densamma som när vi ler på riktigt.

Och här ger jag dig en härlig anledning att le:
Eftersom vi firar hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 

Vill du också ha? KLICKA HÄR!

2 kommentarer:

  1. Otroligt simpelt - och det fungerar. Om jag kommer på mig själv med att tänka i negativa tankespiraler så ler jag - och vips ger det perspektiv och jag kommer liksom av mig i tankekedjorna.

    Och det är dessutom alldeles gratis! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...