fredag 25 november 2011

Glädjetips 2!

Under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips och här kommer tips nr 2!  Tipsen har jag hämtat från en artikel i Topphälsa där jag ger mina bästa tips för glädje i vardagen.

Livsglädje!


Tips 2. Greppa glädjen
Vad ger just dig glädje i livet? Kanske har du en jättefin vän, underbara barn eller en härlig hobby? Vi människor har en förmåga att hänga upp oss på de detaljer vi är missnöjda med. Vårt fokus på det negativa kan bli så starkt att vi glömmer bort att se allt bra som vi faktiskt också har.
– Jag är övertygad om att alla har någonting som de trivs med. Det finns nog inte en enda människa som har ett liv där ingenting  fungerar. Oavsett hur mycket som går fel, finns det alltid något litet bra. Det gäller bara att hitta de där sakerna. Fokusera på det som ger glädje i just ditt liv, säger Cecilia Kärvegård.

Och här ger jag dig en härlig anledning att le:

Eftersom vi firar på bloggen hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 

Vill du också ha? KLICKA HÄR!
 
Tips 1!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...