fredag 25 november 2011

Glädjetips 3!

Under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips och här kommer tips nr 3!  Tipsen har jag hämtat från en artikel i Topphälsa där jag ger mina bästa tips för glädje i vardagen.

Ge komplimanger!


3. Beröm andra
Tycker du att din kollega är en väldigt duktig lyssnare eller att din vän sjunger otroligt fint? Tala om det för dem! Komplimanger kan man aldrig få för många av – ändå är det sällan vi slösar med att berömma andra. Dags att tänka om! Att visa vår uppskattning för andra betyder dubbel vinst. Inte nog med att mottagaren blir glad, utan även känslan av att göra någon annan lycklig är väldigt positiv. Men kom ihåg att dina komplimanger alltid ska vara ärligt menade. Undvik att säga någonting bra bara för att du tror att det förväntas av dig, om du egentligen inte menar det. Hitta i stället det du verkligen ärligt och uppriktigt uppskattar hos personerna i din omgivning, och låt dem få veta det.  


Och här ger jag dig en härlig anledning att le:

Eftersom vi firar på bloggen hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 

Vill du också ha? KLICKA HÄR!
 
Tips 1!

Tips 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...