fredag 25 november 2011

Glädjetips 4!

Under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips och här kommer tips nr 4!  Tipsen har jag hämtat från en artikel i Topphälsa där jag ger mina bästa tips för glädje i vardagen.

Du är värdefull!

4. Unna dig själv
– Behandla andra så som du själv vill bli behandlad, sägs det ju. Men jag brukar säga tvärtom: behandla dig själv så som du behandlar andra. Vi bryr oss ofta om andra människor, men glömmer helt bort att även vara snälla mot oss själva, menar Cecilia Kärvegård.
Hon förklarar att situationen kan förändras med små medel. Bara genom att stanna upp och unna sig själv något litet då och då, känns vardagen genast lyxigare. Det behöver inte vara något som kostar mycket. Lyx kan lika gärna vara att köpa färska jordgubbar eller att plocka en bukett fina blommor. Eller skriv ett fint vykort och skicka det till dig själv! Överraska dig med någonting som just du blir glad av. Det sätter extra guldkant på vardagen.


Och här ger jag dig en härlig anledning att le:

Eftersom vi firar på bloggen hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 

Vill du också ha? KLICKA HÄR!
 
Tips 1!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...