fredag 25 november 2011

Glädjetips 5!

Under dagen kommer jag publicera totalt 7 glädjetips och här kommer tips nr 5!  Tipsen har jag hämtat från en artikel i Topphälsa där jag ger mina bästa tips för glädje i vardagen.

Musik ger glädje!


5. Muntra upp med musik
– När vi känner oss nedstämda spelar vi ofta sorgsen musik som får oss att börja gråta. Ibland undrar jag varför vi inte gör tvärtom i stället. Varför sätter vi inte på glad musik som får oss på bättre humör?
Cecilia Kärvegård menar att musik har ett starkt inflytande på våra känslor och vår sinnesstämning. Kanske har du själv upplevt hur du plötsligt får ny energi i löpspåret när din favoritlåt strömmar ut ur hörlurarna, eller hur du orkar lägga i en högre växel på aerobicsklassen tack vare den ösiga finallåten? Och alla har vi nog känslomässiga band till låtar som vi förknippar med gamla partners, vänner eller speciella tillfällen. Så fort vi hör låtarna, hamnar vi i den sinnesstämning som vi kopplar ihop låten med. På samma sätt kan du hitta dina egna pepp-låtar. Lyssna på dem när du behöver muntras upp, så känner du dig snart glad och får svårt att sitta still!

Och här ger jag dig en härlig anledning att le:

Eftersom vi firar på bloggen hela den här veckan så ger jag bort en pdf med 91 affirmationer. 

Vill du också ha? KLICKA HÄR!
 
Tips 1!

1 kommentar:

  1. Musik kan verkligen förändra humöret! Har en tävling på min blogg nu, den som får mig att skratta mest vinner :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...