söndag 29 maj 2011

5 tips för Rockstjärnestatus en måndag!

Jag älskar måndagar! Måndagar har hög Rockstjärnestatus i mitt liv! Hur är dina måndagar?


Här är 5 tips för att få Rockstjärnestatus en måndag!

* Gå upp en kvart  tidigare och gå ut eller ställ dig vid ett öppet fönster och njut av fågelsången. Sjung gärna med!

* Sätt dig sedan ner och drick kaffe eller thé medan du skriver ner 3 saker du vill uppnå den här veckan!

* Boka in att du ska sluta 1 timme tidigare på fredag och gör en plan för hur du under veckan kan lägga upp arbetet för att göra det möjligt!

* Välj ut en kväll av veckans fyra första kvällar då ni ska ha en middagsfest i familjen. Duka med finporslinet, tänd levande ljus, ha skön musik i bakgrunden, TV:n avstängd och så klär familjen upp sig i finkläder. Maten kan vara det vanliga, korv med bröd, köttbullar eller vad det nu blir.

* Bestäm en lek eller aktivitet som hela familjen ska ägna sig åt på lördag. Baka, spela badminton, vattenkrig, ja, det finns hur mycket som helst. Men kom ihåg att det ska vara roligt!

Kom ihåg att kolla in facebooksidan: Rockstjärnestatus i Ditt Liv! Klicka på stjärnan nedan så kommer du dit!



Vill du få en gratis e-bok om tips för att hantera stress både privat och på jobbet så fyll i formuläret.


 

4 kommentarer:

  1. Hej Cecilia !
    På den tiden jag arbetade älskade jag Måndagar, för då fick jag en hel vecka att jobba.Visst okej det var jobbigt många gånger, men nu så efteråt har jag märkt att jag värdesatte det mindre än jag borde.Tyvärr fanns det inga pengar kvar för att jag skulle få ha jobbet kvar.Så jag blev arbetslös i 6 långa år.

    Men det är aldrig försent att lyckas i livet, nu de här sista åren av detta livet, ska jag ta till vara allt så mycket det bara går.

    Nu när mina missbruk ligger bakom mig finns det bara härliga upplevelser kvar.
    Jag imiterade Tommy Steele i min ungdom, riktigt bra t.o.m.eller vilken rockstjärna som helst.

    Mamma hade varit lycklig om hon levat, men det var efter hennes död som jag fick min styrka.
    Häxan i mig övervinner allt.

    Så tack för ett underbart och inspirerande uppdrag att få vara rockstjärna ännu en gång.
    Älskar Måndagar!

    Kram Marie-Louise (Mi)

    SvaraRadera
  2. För mig är det viktigaste tipset för att nå rockstjärnestatus att man är ärlig, annars bygger man på lös grund. Är man inte ärlig mot sig själv så är man ju inte ärlig mot andra heller. Och det gäller ALLA dagar i veckan!

    SvaraRadera
  3. De här punkterna gav smak! Jag tar med mig de till imorgon och kör en rockig tisdag! Det är riktigt bra att ha rubriker för dagar i veckorna. Inte för att förta spontanitet utan för att få även roliga, knasiga och stimulerande saker att hända.
    Inger önskar dig en skön måndag

    SvaraRadera
  4. Usch, måndagar är verkligen kassa för mig. Då är det tungt hela dagen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...