tisdag 5 april 2011

Dag 2 denna framgångsvecka!

 Den nakna coachen och Framgångsbyrån har ett bloggsamarbete där dom under en vecka kommer servera en gratis workshop om framgång där vi kommer få ta del av övningar mm.
Jag har bestämt mig för att delta i den här workshopen och dela med mig av mitt framgångsarbete här på bloggen. Så varje dag kan ni här på bloggen ta del av dagens övning och mina svar/resultat och jag rekommenderar er att gå in på Den nakna coachen och Framgångsbyrån och delta i den här workshopen.

Tisdag - Visualisera och dagdröm!
Idag är din uppgift att  visualisera och dagdrömma. För att kunna gå mot framgång behöver du givetvis ta reda på vart du vill gå. 

1. När dagdrömde du sist? 
2. Hur stort drömmer du? Är du helt fri i dina drömmar eller begränsar du dig till en liten pool på baksidan istället för ett eget aqua land? 
3. Använd den här dagen, och avsätt framför allt en speciell stund till att visualisera din dröm, din vision!
 
Sätt dig bekvämt i lugn och ro. Låt tankarna strömma till. Se dig själv i framtiden. Vem är du? Hur ser du ut? Hur ser det ut runt omkring dig? Dofter, färger, miljö. Låt tankarna komma och gå. 

När du anser dig klar; rita, skriv, måla det viktigaste av din vision

Återkom gärna under dagen till din vision. Den här dagen är helt vigd åt detta. Ja, i samklang med allt annat i nuet som du behöver göra!
 
Tips! Ibland kan lugn musik hjälpa dig att komma ner i varv och närma dig din vision.
 
Mina svar!

1. Jag dagdrömmer varje dag, flera gånger om dagen.

2. Jag drömmer ibland så stort  så jag blir rädd. Men samtidigt njuter jag väldigt mycket av mina storslagna drömmar.

3. Jag har min vision/dröm/mål väldigt klar för mig. Jag har satt som mål att senast i April 2012 vara en av Sveriges mest etertraktade föreläsare. Så de bilder jag främst ser framför mig är dels min kalender som är fullbokad med massor av roliga uppdrag. Och den andra bilden är när jag står på scen och gör det jag älskar mest; att föreläsa. Jag står på scen och inspirerar och interagerar med en entusiastisk publik.
 
Lycka till med din vision, dina mål och dina dagdrömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...