fredag 18 februari 2011

Några citat om hälsa och skönhet!

* För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.


Källa: Okänd

* Kom alltid ihåg att skönhet kommer inifrån... inifrån flaskor, burkar och tuber.


Källa: Okänd

* Efter trettio har kroppen en egen vilja.


Källa: Bette Midler



*Vad saven är för trädet är livslusten för människan.



Källa: Okänd

* Kärleken kan göra en människa tjugo kilo lättare.


Källa: Okänd

* Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga.


Källa: Margareta Krook



* Den kloka kvinnan blir glad när hon anses vara vacker. Den vackra kvinnan blir glad när hon anses vara klok.



Källa: Selma Lagerlöf

5 kommentarer:

  1. Härlig blogg jag hittade här då...
    har tassat runt en bra stund.
    Trevlig helg, Ullamaria

    SvaraRadera
  2. Kloka ord! Tack för besöket på min sida, nu hittade jag ju hit, kul :)

    Kram & ha en härlig helg!
    Tiina

    SvaraRadera
  3. Hej Cecilia!

    Tack för din varma kommentar till mig i min blogg Maskroskvinnans Tankefrön (http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com).

    Vilka härliga citat och vilken fin blogg du har! Jag blir följare till den nu.

    Ha en bra kväll och lycka till med ditt bloggande!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Tack för att du var med i Veckans Intervju. Även om du inte vann hoppas jag att du vill läsa vinnarens intervju:
    http://adaras.se/2011/february/5-snabba-fragor-till-mimi.html#comment

    Kanske vill du tävla på måndag igen? :)
    trevlig helg!
    PUSS

    SvaraRadera
  5. Din blogg utstrålar energi, målmedvetenhet och livsglädje. Grattis!

    Önskar dig en trevlig helg

    /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...