tisdag 9 november 2010

Vad gör snön med dig?

När jag klev ut från kontoret idag fylldes mitt inre av en barnslig lycka. Åh, vad mycket snö det hade kommit! Julkänslorna kom genast fram. Jag är barnsligt förtjust i julen!
När jag sedan stod utanför kontoret och väntade kom en för mig helt främmande kvinna gående. Hon saktar ner lite, vänder sig till mig och utbrister "Vilket jävla väder! Fy Fan!" Jag sade ingenting utan log bara  som svar.

Så vad väcker snön för känslor i dig? För mig är det barnslig glädje och julkänslor.
Och ja, jag har körkort och bor dessutom på landet så jag kan inte ställa ifrån mig bilen.
Det är intressant att betrakta hur folk reagerar när snön plötsligt kommer. Idag har det skrivits massor på FaceBook om snö, vinter och kyla. Det engagerar verkligen folk.
Och ändå så är vädret något som vi inte kan styra över. Man brukar säga att "kan du förändra en situation, så gör det. Om du inte kan förändra situationen, acceptera den och gör det bästa  av den".

Tänk vad mycket energi som läggs ner på att gnälla över snön och allt som det för med sig.

Gilla läget och gå ut och gör snöänglar eller ljuslyktor.

1 kommentar:

  1. Jag gillar snön, och föredrar en vit vinter som känns ljusare än den mörka "gröna" vintern.

    Det är bara att klä sig efter vädret, se till att ha vinterdäck på bilen (eller hur hi hi) och stanna inne om vädret blir för eländigt att ge sig ut i ... =)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...