tisdag 5 juli 2011

Har du det? Vad är det?

Jag får många frågor och funderingar kring begreppet Rockstjärnestatus och tänkte här beskriva det lite närmare.
Här följer några exempel på frågor och funderingar:

* Men, jag kan inte sjunga eller spela!?
* Vad är Rockstjärnestatus?
* Hur får jag Rockstjärnestatus?
* Kan jag få Rockstjärnestatus på jobbet?
* Jag har låg självkänsla.
* Jag vill ha Rockstjärnestatus i min trädgård.

Ni har säkert sett den här bilden till leda snart. Den finns med på mitt bokomslag och har för mig blivit en symbol för Rockstjärnestatus. Rörelsen, glädjen, kroppen, mimiken och allt i bilden utstrålar livsglädje, energi och bus.

Vad är Rockstjärnestatus?

Först vill jag klargöra att Rockstjärnestatus inte handlar om att vara musiker, sångare eller artist på scen. Att bjuda in Rockstjärnestatus i sitt liv  handlar om en känsla i varandet, en förändring i attityden ett annat sätt att tänka. Att ha Rockstjärnestatus är att utmana dig själv till att ta ett steg till, att våga gå utanför ramarna, att leva livet fullt ut.

Varför ska jag ha Rockstjärnestatus?

What´s in it for me, so to speak. Med ett ord så säger jag LIVET! Att få ut så mycket som möjligt av livet när du ändå är här!

Här följer några punkter med vad du får ut av att vara Rockstjärnan i Ditt Liv:

* Arbetsglädje!
* Livsglädje!
* Kärleksfulla relationer!
* Fruktbara tankar!
* Massor med Glädje!
* Skratt!
* Energi!
* Livslust!
* Självkänsla!
* Livskvalitet!
* Kommando över ditt liv!

Var kan jag ha Rockstjärnestatus?

Jag älskar den här frågan! Eller rättare sagt; jag älskar svaret!

Du kan bjuda in Rockstjärnestatus på alla områden i ditt liv. Alla situationer, relationer och områden som känns tråkiga och som bara "måste" genomlidas.

Hur kan det vara så?
Jo, allting börjar hos dig själv. Det är du som styr ditt liv och dina tankar. Det är du som väljer hur din dag ska bli genom att du väljer din attityd och dina tankar till din dag.

Hur kan jag få Rockstjärnestatus?

* Genom att bli medveten om tankar och attityder som begränsar dig.
* Ni som följer bloggen kan läsa mina Rockstjärnetips som kommer flera gånger i veckan. Det ger dig tips och idéer på vad just du kan göra för att bjuda in Rockstjärnan i Ditt Liv.
* Få tips genom att prenumerera på Klokegårds Klokbrev. Formuläret finns till höger på bloggen.
* Tävla i "Veckans Rockstjärna!" under sommaren för att vinna "100 Rockstjärnetips!".
* Köpa e-boken "Rockstjärnestatus i Din Vardag!" för 39:- genom att klicka HÄR!
* Bjud in musiken i din vardag!

Rocka fett i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...