onsdag 6 juli 2011

Veckans Rockstjärna!!!! 6 juli!

Veckans Rockstjärna!!!


Någon som har hög Rockstjärnestatus den här veckan Är......Anna-Karin!!!!! som skriver bloggen Maskroskvinnans Tankefrön. På Anna-Karins blogg finns det mycket härligt och inspirerande att läsa. Hennes inlägg lämnar ingen oberörd. Anna-Karin söker efter det ljusa i tillvaron och skriver ofta med en glimt i ögat!


Här är Anna-Karins Rockstjärneberättelse!

Efter mer än tio år som sjukskriven skulle jag på möte till AF och möta min handläggare där från FK för att vara med i ett projekt som jag själv fått kämpa mig till att vara med i. Ett projekt som, kanske, skulle kunna göra så att jag fick chansen att hamna i någon form av arbete igen med den kraft jag har.

Jag hade under sommaren på ren impuls skaffat mig visitkort där det stod "Bloggare" under mitt namn. Visitkortet var för mig en symbol för att jag en dag skulle vara i arbete igen.

Just den morgonen när jag är på väg till AF stöter jag på en jobbarkompis som jag inte sett på femton år. Vi pratar och han berättar att han startat eget. Jag skrattar till och säger att han kanske behöver någon som skriver åt honom, och så tar jag fram mitt visitkort, ger det allra första visitkortet till honom. Han skrattar tillbaka och vi säger hej.

Sedan går jag till AF. Det är stress i luften när jag kommer in där. Jag står upp och de andra har satt sig ned. Innan någon annan hinner säga något ger jag var och en ett av mina nya visitkort. De tittar till lite häpet, arbetsförmedlaren säger "ja, bloggar... sånt läser jag inte". Men det känns gott inuti mig att ha gjort det jag har gjort.

På eftermiddagen samma dag får jag en kommentar i min blogg från min tidigare jobbarkompis. Han ber mig titta upp på kontoret samma vecka. Tre veckor senare har jag en praktikplats på hans företag och skriver artiklar. Jag behövde endast tre möten hos arbetsförmedlaren. Från att inte ha läst bloggar har arbetsförmedlaren nu börjat läsa min blogg och är alldeles salig när hon berättar hur bra hon tycker att jag skriver och om att hon börjat fundera på att själv börja blogga. Ett år senare när projektet avslutas, vill hon knappt lämna över det hon själv skrivit till mig; "jag tycker att det känns jobbigt, nu när jag vet hur bra du skriver". Efter det här sista mötet startar jag eget som frilansjournalist.

Och alltsammans började med en plötslig impuls från mig att beställa ett visitkort... eller?

Kram
Anna-Karin

Anna-Karin kommer ha en länk till sin blogg en vecka framöver i högra kolumnen, hon får också "100 Rockstjärnetips", min Autograf, äran plus ett brev på posten.

Vill du också bli Veckans Rockstjärna?  KLICKA HÄR!

Vill du läsa mer om hur du kan  få mer Rockstjärnestatus i din vardag så kan du köpa min bok "Rockstjärnestatus i Din Vardag!" HÄR!

5 kommentarer:

  1. Det VAR en häpnadsväckande och underbaar berättelse ur livet!!! Grattis Anna-Karin med ditt vackra leende!! Det här ska jag njuta av heela da'n!! Och idag ska jag träffa en Fb-vän hemma hos mej för första gången.. Tänk va vi får va mä'om här livet.. Inte är det slentrian för oss i alla fall!! Kram både Cecilia och Anna Karin!!

    SvaraRadera
  2. Underbart Anna Karin.. Utan egen kraft så kommer man inte långt..Jag vet..oj oj...
    Stort Lycka till & jag kommer o hoppa in på din blogg..

    Rock kramar i massor..

    SvaraRadera
  3. Men... oj, oh, hjälp, så glad jag blir!!!

    TACK, Cecilia! :)

    Och så önskar jag alla som vill varmt välkomna att läsa i min blogg, Maskroskvinnans Tankefrön. Jag bloggar om allt mellan himmel och jord, om livet och om hur det är att vara människa. Också om min väg från att ha hamnat i en djup utmattningsdepression till att ha ett så bra liv som möjligt. En del av bloggandet handlar också om hur det är att starta eget för allra första gången i sitt liv, mitt-i-livet som kvinna. Det är härligt att vara min egen chef, tycker jag. :)

    Just idag har jag bloggat om en semestertripp till Stockholm som jag gjorde i början av veckan. Jag har gett mig själv semester från jobbet just nu, nämligen. ;) Fast jag kommer att blogga också under min semester, bloggandet är en del av mitt liv helt enkelt. Jag älskar att skriva.

    Tack, Ewa och Lev ditt Liv för era varma kommentarer till mig! :) Allt gott till er!

    Stor kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Åh Älskade Anna-Karin, Du är verkligen en maskrosBlomma!! Så fint du sprängde in Din växtkraft i deras tröga system. Vilken magisk solskenshistoria och Du stimulerade handläggaren och inte tvärtom - ödets ironi.. :-)
    TRANSFORMATION på hög Nivå..
    Sådant här är kul att läsa om ist för massa tjafs som tynga våra sinnen och passivisera oss (nyhetshantering, sport, krisfokus, ja listan kan göras lång..)
    Och när det som i detta fall handlar om någon man håller Kär, ja då är Lyckan tredubbel; Din, Generellt och Min.. Vark kram..
    YOU ROCK.. ♥

    SvaraRadera
  5. Åh Grattis Anna-Karin!! Det här har jag missat!!
    Rockstar :)

    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...