torsdag 7 april 2011

Dag 4 denna framgångsvecka!

 Den nakna coachen och Framgångsbyrån har ett bloggsamarbete där dom under en vecka kommer servera en gratis workshop om framgång där vi kommer få ta del av övningar mm.
Jag har bestämt mig för att delta i den här workshopen och dela med mig av mitt framgångsarbete här på bloggen. Så varje dag kan ni här på bloggen ta del av dagens övning och mina svar/resultat och jag rekommenderar er att gå in på Den nakna coachen och Framgångsbyrån och delta i den här workshopen.


Dag fyra: Skriv ett beundrarbrev till någon du är avundsjuk på.

Finns det någon som du känner dig avundsjuk på? Det flesta pratar om att man mår bäst av att inte jämföra sig med andra eftersom det kan leda till avundsjuka. Men ibland kan avundsjuka vara riktigt positivt. Det kan bidra till att du lättare observerar din längtan och utvecklar drivkraften så att du kan förverkliga dina drömmar. Avänd avundsjukan som inspiration för din egen framgång och skriv ett beundrarbrev till henne/honom. Lycka till!

Jag har skrivit om orden avundsjuka och svartsjuka i ett tidigare inlägg: Friska omskrivningar! och där kan ni läsa att jag döpt om avundsjuka till Inspirationskälla så därför kommer mitt beundrarbrev skrivas till en inspirationskälla.

Mitt Beundrarbrev!

Kära Nina!

Du är en stor inspirationskälla för mig och mitt arbete. Du är inte bara en person som jag fått betrakta på avstånd, utan vi har även träffats och haft kontakt via telefon, mail och facebook så jag har fått se olika sidor hos dig.
Som föreläsare är du inspirerande, ämneskunnig, charmig, passionerad, rolig, ödmjuk och kreativ. Som person är du omtänksam, generös, lyssnande, rolig och så mycket mer.
Du är en sann förebild för mig då du i ditt arbetsliv är där jag vill vara. Du inspirerar mig till att fortsätta sträva mot mitt mål som en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare och som författare.
Jag är stolt över att vara din kollega och vän. Du bereder mig sådan glädje över de fina ord du ger mig och den peppning som alltid kommer när vi pratar.
Jag ser mig som en lycklig människa som får ha en sådan inspirationskälla som du, Nina, och jag önskar dig all fortsatt lycka på din härliga livsväg!

Kram, Cecilia

1 kommentar:

  1. Underbart Cecilia!

    Jag är övertygad om att allt det fina du ser hos Nina även finns hos dig.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...