fredag 2 december 2011

Nyckel 6! Bli ditt sanna jag!


Läs intro till de 14 nycklarna för att nå det liv du drömmer om HÄR! 
Läs föregående nycklar här:

Nyckel 1
: Självinsikt!
Nyckel 2: För att få - Ge!
Nyckel 3: Tänk på vad du tänker på!
Nyckel 4: Var tacksam!
Nyckel 5: Värdesätt din unikhet!

Foto by Karvegard

 Det här är en av de viktigaste av de fjorton nycklarna. Motivationsföreläsaren Les Brown sade att ”den vi blir i livet är viktigare än det vi åstadkommer”. Vid en första anblick kan det verka som en ursäkt för människor som inte når dit dom vill. Men, att bli ”rätt” person är det mest praktiska och effektiva sättet av alla för att uppnå något överhuvudtaget.

Det har skrivits många böcker om strategier för att bli framgångsrik. Så varför blir inte människor framgångsrika när de läser dessa böcker? Det har ingenting att göra med själva strategierna utan det har att göra med karaktären hos den person som läser böckerna. Karaktär är det som avgör om en människa uppnår, bibehåller och drar nytta av framgången.
Om du ger en miljon till någon som inte har karaktär att hantera pengar så är pengarna snart borta. Om en man som inte vet hur han ska behandla en kvinna hamnar i en relation med en fantastisk kvinna, så tar det inte lång tid förrän hon lämnar honom.
Du kan önska dig allt du vill ha här i livet, och du kan även få det men är du redo att hantera det? Har du förutsättningarna att förvalta det du önskar? Är du säker på att dina önskningar verkligen är dina egna och inte vad du tror att andra/omgivningen förväntar sig av dig? Att vilja någonting gör dig inte till den person du behöver vara för att vara redo att ta emot det du önskar.
Processen att bli den personen, ditt sanna jag, börjar med självinsikt och fortsätter med ett ständigt arbete för att upptäcka dig själv, förädla ditt jag och att växa. En viktig fråga på den här resan är: Vad vill jag?
Efter frågan om vad du vill är det dags att ställa dig frågan; Vem är mitt sanna jag? Det är en tuff fråga men se det som en upptäcktsfärd. Du är på väg att hitta ditt rätta jag, den du verkligen är. Det är en kraftfull känsla och övning för det ger dig 100% kontroll över din egen framgång.
Om du misslyckas med något så ställer du dig frågorna; Vem blir jag i förhållande till det här? Vad kan jag lära mig av det här? Vilka andra valmöjligheter har jag? På vilket sätt stärker det här mig? Ju oftare du gör det här vid motgångar desto mer och snabbare växer du. Du lär dig också mycket mer om dig själv och om vem du faktiskt är! Du får också lättare att hantera motgångar, vilket inte är fy skam!
I boken "Rockstjärnestatus i Din Vardag!" finner du bra tips för att förbättra relationen till dig själv och därmed även komma närmare ditt sanna jag! Köp boken genom att klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...