söndag 2 oktober 2011

Arbetslös med självkänsla! Del 3!

Som jag berättade tidigare så har jag börjat jobba med en grupp arbetslösa ungdomar och jag tänkte dela med mig av det vi gör till er läsare. Föreläsningen om självkänsla har jag skrivit om del 1 HÄR och del 2 HÄR där ni fick ta del av övningar som ungdomarna fick göra i syfte att höja självkänslan. Idag delar jag med mig av en tredje övning som du kommer till genom att klicka på Läs mer nedan.



Boktips för dig som är arbetslös och vill få ett jobb snabbare: Nytt Jobb!



Här kommer en lista över frågor som du kan fundera över för att komma lite närmare den du är och vilka drömmar och behov som du har.

Avsluta följande meningar:

* Jag blir riktigt glad när ...............................................................................................................

* Idag när jag vaknade tänkte jag ...............................................................................................................

* Jag blir riktigt ledsen när ...............................................................................................................

* Jag blir riktigt arg när ...............................................................................................................

* Det som betyder allra mest för mig är............................................................................................................

* Jag är väldigt bra på ...............................................................................................................

* Jag vill bli bättre på ...............................................................................................................

* Jag känner mig stolt när ...............................................................................................................

* En dag ska jag ...............................................................................................................

* Min dröm är att ...............................................................................................................

* Livet är ...............................................................................................................

* Jobbet/skolan är ...............................................................................................................

* Min familj ...............................................................................................................

* En bra vän är ...............................................................................................................

* Något som jag beundrar är ...............................................................................................................

3 kommentarer:

  1. Jag gillar enkelheten! Hands on.
    Jag är glad å deras vägnar :)
    Inger

    SvaraRadera
  2. Bra tester..gillar frågor..faktiskt brukar jag ställa lite frågor till mej själv då o då..för att liksom kolla om jag känner mej själv :)))

    SvaraRadera
  3. Tycker att det är kul att du tittar in på min blogg :) Hade du skrivit någon bok oxå?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...