måndag 25 juli 2011

Arbetsglädje med Rockstjärnestatus!

Arbetsglädje!


Arbetsglädje är väldigt viktigt! Arbetsglädje är en förutsättning för att klara av nutidens arbetsliv med snabba och återkommande förändringar. Hur vi agerar - och reagerar - är helt avgörande för hur vi lyckas med arbetsuppgifterna.

Lika mycket som vi behöver en hög grad av yrkeskompetens och meningsfulla arbetsuppgifter för att prestera vårt bästa, behöver vi arbetsglädje för att nå ett gott resultat. Vi tillbringar en tredjedel av vårt vakna, vuxna liv på arbetet vilket gör arbetsglädje till en fråga om livskvalitet.

Tips för att öka Rockstjärnestatusen på jobbet:


* Inför nya rutiner för ett vänligare och mer accepterande klimat på arbetsplatsen. Hälsa på morgonen, fråga hur det går för kollegorna och erbjud en hjälpande hand, när någon verkar ha mycket att göra.

* Se till att ha roligt tillsammans.Inför olika "lekar" på kafferasten eller mötet. Bestäm till exempel att under fikarasten så får man inte säga ordet inte.

* Träna dig i att framföra kritik på ett konstruktivt sätt. Tänk på att det är lättare att finna sig i råd än kritik, enklare att acceptera förslag än råd och lättare att ta till sig önskemål än förslag.


I boken: "Rockstjärnestatus i Din Vardag!" får du ännu fler tips  för hur du får mer arbetsglädje och högre Rockstjärnestatus på ditt arbete. Läs mer om boken HÄR!


Vill du ha mer arbetsglädje på din arbetsplats? Kontakta mig för mer information HÄR!

 

1 kommentar:

  1. Idag på min arbetsplats där det bara är jag, ska jag inte säga inte. :) Jag ska dessutom innan jag går hem reflektera över dagen och plocka ut tre saker jag är tacksam för och tre jag gjort bra.
    Kram och tack för inspirio
    Inger

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...