tisdag 5 april 2011

En vecka av framgång!

Visst är det ett härligt ord; Framgång! Enligt Wiktionary så betyder framgång:

"någon eller något som lyckas med något, uppnår sina mål eller överträffar sina eller andras förväntningar."

Det låter väldigt stort men vi kan också välja att titta på själva ordet och dess sammansättning:


FRAM-GÅNG: att gå framåt. Det är ju egentligen det det handlar om och jag tycker också att det beskriver framgång väldigt bra, att gå framåt!


Som ni har märkt så har det varit tyst på bloggen hela gårdagen och anledningen till det är att jag var på kryssning och föreläste för 120 företagare. Och som ett litet sammanträffande, som ni ännu inte känner till, så föreläste jag om "Din unikhet som framgångsfaktor!".

Anledningen till att jag kallar det för ett sammanträffande är för att Den nakna coachen och Framgångsbyrån igår genom ett bloggsamarbete drog igång framgångsveckan där dom under en vecka kommer servera en gratis workshop om framgång där vi kommer få ta del av övningar mm.


Jag har bestämt mig för att delta i den här workshopen och dela med mig av mitt framgångsarbete här på bloggen. Så varje dag kan ni här på bloggen ta del av dagens övning och mina svar/resultat och jag rekommenderar er att gå in på Den nakna coachen och Framgångsbyrån och delta i den här workshopen.




Måndag: Fem egenskaper för att vara framgångsrik
Fundera över vad framgång innebär för dig! Tänk på människor du anser framgångsrika, vad har de för egenskaper?  Vilka egenskaper behöver du ha för för att bli mer framgångsrik?

Min lista på 5 egenskaper:

1.  Mod: Jag behöver mod för att vara mig själv. Att vara mitt bästa jag är för mig en förutsättning för att nå framgång.
2. Målmedveten: Jag behöver ha nerskrivna mål för att veta vilken väg jag ska ta för att nå min framgång.
3. Medvetenhet: Jag behöver vara medveten om vad framgången kommer innebära för mig. Detta för att vara förberedd så att jag är redo att hantera framgången när jag når dit.
4. Insikt: Jag behöver ha insikt i vad framgång är för mig så att jag är säker på att det är min egen framgång jag strävar emot och inte någon annans.
5. Respekt: Jag behöver ha respekt för mig själv och min omgivning. Det är underbart att sträva mot framgång men jag behöver ha den respekten för mig själv så jag lyssnar till min kropp och vilar när min kropp behöver det. Respekt för omgivningen är också väldigt viktig, jag får inte låta framgången stiga mig åt huvudet utan det är viktigt att mina närmaste får dela framgången med mig.

Gå nu in på Den nakna coachen eller Framgångsbyrån och utforska din framgång!

Så jag säger/skriker som Ronja Rövardotter:

HIT MED LITE FARLIGHETER!

5 kommentarer:

  1. Härliga människa! Vilken surprise! Först tittar jag in för att glatt se att du är med och samkör framgångsveckan i din blogg. Sen ser jag mitt eget ansikte i högerspalten och jag är veckans Bloggis! Tack för en fin och smickrande överraskning. Nu fick även min sköna dag en extra krydda!
    Framgång stavas också, generositet, framhävandet av andra och dela med sig.
    ha nu en härlig dag i drömmarnas land!
    Inger

    SvaraRadera
  2. ÅH gud va glad jag blir! tack så hemskt mycket. haha ja det kommer nog komma lite mer mattips nu när jag ser att det är så många som är intresserade av det! Här hittar jag också massa inspiration! tack. ta hand om dig :) kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror du, precis som Ronja, tål en hel del farligheter :D

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det låter!!

    Mycket klokt du skriver, och nu fick jag lite att fundera på till kaffet!:)

    Kram du inspiratör!

    SvaraRadera
  5. Superkul att du vill vara med. Ser fram emot att få ta del av dina framgångar :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...