måndag 21 mars 2011

Tackar med ödmjukhet!

Jag har fått en Award från Joanna Halvardsson som tidigare gästbloggat om Asperger. Awarden innebär att man ska berätta åtta saker om sig själv och sedan skicka utmaningen vidare till åtta andra bloggare.

Åtta saker ni inte visste om mig:

1. Jag var blyg när jag var liten.
2. Jag kan räkna till tio på Persiska.
3. Jag tycker om att eldjonglera.
4. Jag älskar att dansa magdans.
5. Jag har slitit huvudet av en and och fick fullt med blod på mina skor. Barnen började gråta.
6. Jag har varit ensam på en öde ö med en naken grek som såg ut som dvärgen toker. Tack och lov så gjorde han inga närmanden.
7. Jag läser gärna ryska författare.
8. Jag älskar skor och har svårt att bara köpa ett par när jag är i en skoaffär.

Jag skickar den här Awarden till:

Annalds
LiljaSvart
My
Ninni
Johanna
Karin
Malin
Joanna

9 kommentarer:

  1. Slitit skallen av en and? Det blev jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Fastnade anden på en metkrok eller var du bara hungrig? :D Du tillagade väl anden sen. Stekt and med färskpotatis o gräddsås. Du kan väl skicka receptet...Snälla!
    Jag har en ide: Skicka in en video när du dansar magdans, det skulle vi må bra av, (åtminstone jag)

    SvaraRadera
  3. Kära Conny och Huskatt! Folk som känner mig väl har väldigt svårt att tro på det här om anden för jag är en sådan djurvän som har svårt att mörda ens en fluga.
    Min man och jag var med barnen i Kvicksund och så gick vi över bron och då såg jag den stackars Anden som hade fastnat med huvudet när bron gick ner. Den levde och försökte ta sig loss och min första impuls var ju att försöka få loss den men insåg snart att det inte gick utan att man fällde upp bron. Så då tänkte jag leta reda på han som sköter bron så han kunde hissa upp den men förstod sedan att han skulle inte göra det om jag nu hittade honom.
    Så då tog jag alternativ två; barmhärtighetsmord. Istället för att låta anden förblöda så bestämde jag mig för att vrida nacken av den genom att vrida runt kroppen. Så jag tog i och vred, kanske lite för kraftigt för plopp så har jag lyckats slita loss kroppen från huvudet. Barnen skriker, blodet sprutar och jag gråter. Jag kände mig som världens sämsta och elakaste människa.

    SvaraRadera
  4. Nu när andhuvudavslitandet fått sin förklaring, är jag nyfiken på grekhistorien?

    SvaraRadera
  5. Grattis, vad roligt =)

    Kul att du är med och tävlar också.

    Kram Penny

    SvaraRadera
  6. Det var bra gjort att du förkortade lidandet för den stackars anden! Och nu gnuggar vi händerna av förtjusning över att få höra mer om den nakne greken. :D

    SvaraRadera
  7. Historien om den nakne greken!

    Jag var på kurs i Personlig Utveckling på en grekisk ö. En dag skulle hela gruppen åka båt till en ö som kallas för kristallön för att det finns så mycket kristaller där. Tyvärr hade jag så ont i huvudet så jag stannade hemma. Men jag ångrade mig sen och ville verkligen komma ut till den här ön. Nu är det så att det fanns en man på den här ön som flörtade ganska kraftigt med mig och kallade mig för hans Afrodite. Han dök upp överallt där vi var och började trolla för mig på en restaurang eller kom och spelade för mig på ett grekiskt stränginstrument. Yannis var hans namn och han fick veta det här med ön så han erbjöd sig att ta mig dit. Jag tvekade men lusten att se ön tog överhanden och jag tänkte att om han gör något så slår jag en sten i huvudet på honom och sedan tar jag båten in till den stora ön.
    Han hämtade mig på sin vespa och så åkte vi till en liten småbåtshamn där båten han lånat låg. När vi kom dit gick han runt och funderade över vilken båt han hade lånat, valde ut en och tog sedan av sig alla kläder utom kalsongerna. Sedan hoppade vi ekan och han började ro. När vi kommit halvvägs så såg vi två personer som stod och skrek och viftade med armarna. Vi hade stulit deras båt.
    Så det var bara att vända och så satte Yannis och paret igång att gräla. De stod och skrek bra länge men plötsligt så vänder sig Yannis till mig och frågar om jag fortfarande vill åka ut till ön. Självklart ville jag det. Då visade det sig att paret erbjöd sig att skjutsa ut oss till ön i sin motorbåt. Och så blev det. Problemet var att det här paret inte pratade engelska och de släppte av oss på ön och skulle enligt Yannis hämta oss efter några timmar. Säger han, ja. Han kan ju ha bestämt med dom att de skulle hämta oss nästa dag. Tillit, tillit.
    Väl framme på ön så tar han även av sig kalsongerna och går runt naken och jag tänkte att nu kommer han våldta mig. så jag spanade hela tiden efter lämpliga stenar att slå honom i skallen med. Först letade vi reda på ved och sedan gjorde han upp en brasa, sedan gjorde han det bekvämt för mig på stranden och så gick han ner i vattnet och dök efter snäckor till mig. När elden brunnit ner till glöd grillade han fisk och sedan åt vi en väldigt god middag. jag började slappna av för jag märkte att han knappt tittade på mig och när han gjorde det så var det mitt ansikte han såg på.
    Paret kom i sin motorbåt på utsatt tid och vägrade ta emot bensinpengar av mig.
    Fascinerande först stjäl vi deras båt och sedan kör dom oss gratis och hämtar oss i deras motorbåt. Jag hade i alla fall en underbar dag!

    SvaraRadera
  8. En sån häftig historia! Jag undrar om detta kunnat hända i Sverige!? Vänligheten och nakenheten utan skumma avsikter.

    SvaraRadera
  9. Underbar historia... Tack för att du delade med dej. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...