fredag 25 mars 2011

Ostbögar!


Helgen är här och det är dags för fredagsmys med Kola och ostbögar. Nej, jag har inte stavat fel, det står ostbögar. Men, jag menar heller inte kokain och homosexuella män som älskar ost, varför det nu över huvud taget skulle finnas något samband mellan dessa. 
Jag ska berätta  en liten härlig historia om kola och ostbögar.

Jag har en dotter som precis har fyllt sju år och hon börjar första klass till hösten. Och jag är så stolt över henne för hon är så duktig med bokstäver och ord. Idag ville hon skriva shoppinglistan som pappa behövde ha med sig när de skulle åka och handla, så jag dikterade för henne. 
Allt gick perfekt tills jag sade Cola och hon stavade med all förståelse med K så det blev Kola. Sedan sade jag Ostbågar och då fick hon å till ö vilket ledde till att hon skrev Ostbögar.

Med denna lilla historia vill jag bjuda på ett skratt med hänvisning till förra inlägget som en inledning på den här härliga skratthelgen.

Jag önskar dig en fantastisk kväll!




7 kommentarer:

  1. Ugnar är för härliga, och du med ;-). Ha en finfin helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi.. goa de är, minimänniskorna :))


    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Den var bra... hhihiii

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Hahaha...Barnjäklar är goa! Världen borde styras av barn.
    Ropen skalla, ostbögar till alla!

    SvaraRadera
  5. Underbart! Jag ska nog köpa ostbögar snart! Tjing Erica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...