måndag 14 februari 2011

Älska dig själv! Åtminstone idag!

Alla hjärtans dag! Då ska vi älska och visa vår uppskattning till våran omgivning, vi köper choklad, underkläder med hjärtan, champagne och gulliga kort med pussande nallebjörnar. Tråkigt att det ska behövas en speciell dag för det men roligt att vi ändå vågar vara kära en dag om året.
Ta nu den här chansen och fira även dig själv på Alla Hjärtans Dag! Du är den värdefullaste personen i ditt liv, utan dig skulle det vara ganska tomt för dig. När du mår bra och känner dig värdefull så har du mer energi och omtanke som du kan strö över din familj och dom som står dig nära.

* Köp en hjärtformad ask med din favoritchoklad till dig själv. Kom i håg att slå in den.
* Köp ett riktigt kärleksfullt Alla Hjärtans-kort till dig själv. Skriv något fint till dig själv.
* Varje gång du ser dig i en spegel så säg till dig själv att du är underbar och att du älskar dig själv.
* Prata och tänk positivt om dig själv hela dagen.
* Köp en vacker, inbunden anteckningsbok som blir din ego-bok. Här skriver du in alla komplimanger och allt positivt som sägs om och till dig.
* Köp en bukett av dina favoritblommor till dig. Eller ännu hellre beställ ett blombud till dig själv via Internet.
* Gör allt du kan under dagen för att ta hand om dig själv.

Önskar er en fantastisk Alla Hjärtans Dag!

3 kommentarer:

  1. Först och främst så måste jag säga att du har en jätte fin ny header!

    Sen så önskar jag dig en fin hjärtedag. För du verkar verkligen vara en själ med hjärtat på rätta stället! =)

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet och så sant:)
    Idag ska jag skämma bort mig själv med bad och hemmaspa, sedan ska jag o min man ge varandra ryggmassage!
    I Finland så är Valentine's day som Vännernas Dag, vi alltså säger tack till våran vänner då och sånt, tycker det är fint också. Det ska inte behöva vara så kommersiellt!

    Kram fina du!<3

    SvaraRadera
  3. Jag är kär i mig! Nu ska jag krama och kyssa mig, sen ska jag ge mig en riktigt god kopp Löfbergs Lila, som bara jag kan brygga såsom jag vill ha den. Sen ska jag ställa mig framför spegeln och beundra min fantastiska skönhet. ;D

    Kram på dig Conny!
    Nämen tack ska du ha Conny!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...