fredag 7 januari 2011

Livsstilsdesigner!

Foto by Karvegard
Som en del av er kanske har noterat så har jag tagit mig titeln "Livsstilsdesigner" vilket har väckt en del uppmärksamhet. Ni kan läsa en del av uppmärksamheten på länkarna nedan:

Frans Strandberg
Mollalena

Så jag tänkte med det här inlägget kasta lite ljus över vad jag som Livsstilsdesigner gör, förutom att hålla föreläsningar och kurser.
Jag börjar med min bakgrund, jag är beteendevetare och diplomerad stresskonsult. Låter inte så inspirerande!
Definitionen av design enligt Wikipedia:

"Ordet design kommer från latin designo (peka ut, bestämma, framställa). "Design" är det engelska ordet med innebörden plan, skiss, ritning."

När går du till en Livsstilsdesigner?

* Vid stress/utbrändhet
* När du behöver motivation och inspiration
* När du behöver en ny inriktning i ditt liv
* När du är missnöjd med ditt liv
* När allt känns hopplöst
* När ingenting går som du vill
* När du står inför en stor förändring i ditt liv

Vad får du av Livsstilsdesignern?

* Hjälp att fokusera dina tankar mot rätt spår.
* Verktyg för att reda ut vad det är som hindrar dig
* Stresshantering
* Verktyg för att komma igång vid utbrändhet
* Verktyg för målsättning
* Någon som lyssnar och ställer jobbiga frågor.
* Mental träning
* Vägledning och verktyg för att räta ut frågetecken.
* Verktyg för att skapa det liv som du drömmer om.

Det här är ganska generellt då det skiljer sig från individ till individ. Det känns också viktigt att poängtera att jag ger inga råd, jag talar inte om vad någon ska göra, jag levererar inga färdiga lösningar och jag har ingen quickfix som fungerar på alla.

Har ni fler funderingar får ni gärna höra av er!

5 kommentarer:

  1. Tja! Nu är det så att jag vill att mina läsare ska lära känna mig och har därför en frågestund på bloggen. Vore riktigt tacksam om du bidrog med en fråga eller två!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en kanon Fredagkväll!
    Ps-om du gillar hårprodukter så missa inte tävlingen som är igång KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag gillar kommentarerna ovan! Haha!

    Jag har tidigare haft kontakt med en trevlig kvinna som kallade sig för livscoach och höll på med ansvarsterapi. Hon sa aldrig åt mig vad jag skulle göra, hur jag skulle tänka. Men hon inspirerade mig så fantastiskt och hjälpte mig framåt i livet när jag hade det svårt.

    Jag önskar och behöver kontakt med en sådan som henne, en sådan som dig igen, men det är så svårt utan pengar. Det är ju sådana som NI man vill komma i kontakt med, inte gratishjälp som slussar runt en som ovälkommen ohyra.

    Keep on the good work, det du gör är fantastiskt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...