onsdag 2 november 2011

Tips för att stressa mer!!!

10 tips för att stressa MER!

Fotograf: Nathalie Kärvegård

1. Kom aldrig i tid!

2. Samla på dig så många ägodelar som möjligt.

3. Förlåt aldrig någonting.

4. Gräm dig över allting. Hela tiden.

5. Jobba över så mycket du kan. För då känner du dig trött, irriterad och utnyttjad. 

6. Spänn alla dina muskler. Håll dem så hela dagen.

7. Ju snabbare du andas, desto mer luft får du.

8. Säg aldrig nej.

9. Oroa dig för småsaker.

10. Allt är någon annans fel. Aldrig ditt!

 

5 kommentarer:

  1. Haha! Underbart!

    Hittade till din blogg i förrgår, har tyvärr inte hunnit läsa så mycket än, men det jag har - vad underbar du är! =) Tack för en trevlig blogg att hitta till!

    SvaraRadera
  2. :D Du är underbar Cecilia :D

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående, men sen har jag en fråga.. Jag blev riktigt djupt sårad år 2008 och jag kan inte riktigt släppa det.. jag vill kunna förlåta honom men hur? Behöver lite tips på de där :P

    SvaraRadera
  4. Sofie: Förståelse är en magisk nyckel. Om du kan förstå hans beteende så är det enklare att förlåta. Var det han gjorde ondskefullt uttänkt i syfte att såra dig så mycket som möjligt?
    Eller berodde hans beteende på något annat? Finns det någon rimlig förklaring till det han gjort?
    Du kan också fråga dig vad du tjänar på att fortsätta vara sårad? Är det värt att slösa din energi på att inte kunna släppa det efter 3 år?

    Önskar dig lycka till!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...