fredag 30 december 2011

Att hitta glädjen!

Det är så underbart med barn för de är så "oförstörda" och så naturliga. De är en ständig källa till glädje om vi bara tar emot den. Jag har en 7-årig dotter som är så klok och säger så underfundiga saker och jag vill gärna dela med mig av den glädjen som hon sprider till oss.

Livsglädje!
Här delar jag med mig av citat från min dotter:

* "Mamma, jag vill inte bli kändis, för då vill alla ha min autograf och jag har ju ingen."

* Den här konversationen mellan mig och 7-åringen skedde en söndag då vi väntade på att min stora dotter, Nathalie, skulle komma på besök.

- Mamma, kan vi inte baka en deg?
- Nej, vi har ingen jäst hemma.
- Men är inte Nathalie en gäst?
- Jo.....
- Då kan vi ju baka när hon kommer.

* På julbordet:
- Ost och kex gifter sig.

* "Mamma, finns det en verklighet som du inte känner till?"

* Om en rullator på sta´n:
- Åh, mamma, vilken fin! En sådan ska du ha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...