tisdag 26 juli 2011

Lite bekväm! Bloggmaraton, Inlägg 36 av 48!

Så jag kör ett enkelt boktips!

Här kommer några boktips på bra böcker 
som jag varmt rekommenderar!


Slow – Lev livet långsamt av Carl Honoré, handlar om, hur man kan finna sitt eget tempo – det rätta tempot i livet, för dig och mig . Den ständiga kapplöpningen drabbar vår livskvalitet och vår hälsa, menar Slow-förespråkaren Carl Honoré. Så här är en bok om att få ut så mycket som möjligt utan att stressa ihjäl sig.

67:-, klicka på bilden så kommer du till bokshopen där du kan läsa mer.


Att välja glädje! av Kay Pollak. Ja, Kay Pollak är ju Kay Pollak. Jag har alltid gillat honom. Det är ju så tråkigt att inte vara glad och i den här boken bjuder Kay på väldigt tänkvärda ord och många nyttiga och bra övningar. En bra bok för att välja glädje i livet! Rockar fett!

69:-, klicka på bilden så kommer du till bokshopen där du kan läsa mer.




Bli av med din oro. Robert L. Leahy. I den här boken presenterar Robert L. Leahy ett sjustegsprogram för att bli av med oro. I boken identifierar han olika oros-beteenden och olika oros-områden. I boken får man lära sig hur oron fungerar och varför man oroar sig. En väldigt bra bok för att komma till rätta med onödig oro.

67:-, klicka på bilden så kommer du till bokshopen där du kan läsa mer.

 Energitjuvar, Ingalill Roos. I den här boken får du råd om hur du lär dig känna igen handlingsmönster, kommer till insikt om att skulden inte är din och börjar sätta gränser. Du får också insikt i vad en energitjuv är för något och hur du känner igen en. Jag har skrivit om energitjuvar i ett tidigare inlägg; Energitjuvar.
 69:-, klicka på bilden så kommer du till bokshopen där du kan läsa mer.


 
Rockstjärnestatus i Din Vardag, Cecilia Kärvegård.  Jag måste ju slå ett slag för min egen bok också. Snart får den ett eget ISBN-nummer. Den här boken visar hur du med enkla verktyg kan bjuda in glädjen i din vardag. Mer glädje på jobbet, i dina relationer, i ditt hem och i din familj.
39:-, klicka på bilden så kommer du till bokshopen där du kan läsa mer.


 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Din sida/blogg ser stökig ut. Svart text på lila som får ögat att vibrera? Ingen kontaktform? Det är 2011. Såna sidor brukar man klicka in på för att klicka ut i samma ögonblick. Tips; byt design och skaffa kontaktform för att göra det användarvänligt.

    SvaraRadera
  2. Vilka bra Titlar!! Jag har tagit upp mitt läsande igen. När man är i harmoni med sej själv, så är det mycket lättare att koncentrera sej !! Detta är lite av en måttstock för hur jag mår!!
    Ha-ha!! Grattis Cecilia.!! Du har fått Anonyma Feg-klubbeb till dej nu också!! Tänk va mycket de kunde få uträttat om de gav sej tillkänna.. Ett konktret råd är väl inget att gömmas ej bakom!?? konstig människa...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...