tisdag 26 juli 2011

En kraftfull tanke! Bloggmaraton, Inlägg 31 av 48!

En kväll för många år sedan så låg jag i min säng och funderade och så kom det en tanke som jag hakade fast i. Jag tyckte det var en tanke och bollade runt med den i mitt huvud en stund innan jag somnade.
Föga anade jag då vilken effekt denna enda tanke skulle få, en tanke som jag ägnat 5 minuter av mitt liv. Det var för mig det första tydliga beviset för hur kraftfulla våra tankar kan vara.
Nyfiken?

Ska hon aldrig tala om vilken tanke det var? Tänker du nog nu, och, jo, jag kommer dit, men under tiden så kan jag väl få sitta här och njuta lite av att tänka på hur nyfiken du är. Eller hur? (Ler)
Egentligen är det nog ganska ointressant vilken tanke det var. Det var en tanke som just då tycktes passa perfekt in i mitt liv som det såg ut då. Det är inte säkert att just den här tanken har någon effekt på dig och ditt liv. (Ler igen).

Den här viktiga tanken ledde till att jag började ta hand om mig själv på ett mer medvetet sätt, medvetetså valde jag ut matvaror i butiken som min kropp skulle må bra av, medvetet så valde jag tankar som var bra för mig, medvetet så valde jag aktiviteter som var nyttiga för både kropp och själ och helt medvetet så valde jag hela tiden den väg som just då skulle få mig att må så bra som möjligt.

Jag är en retsticka och älskar Cliffhangers och kan tro att du är nyfiken nu. Faktum är att du nog kommer att bli snopen för tanken är väldigt simpel. Det kan låta som om det är en stor hemlighet som kommer avslöjas men det är bara några enkla ord och du kanske kommer tro att jag driver med dig.

Jag tror faktiskt att jag väntar med att avslöja tanken till nästa inlägg. (Jag funderar.) Hm, jo, det kan gott vänta. Klockan är nu 04.39 och jag börjar bli rätt trött, faktiskt. Ja, det här är ett tidsinställt inlägg och jag ligger förhoppningsvis och sover är du läser det här. Och du sitter förstås och funderar över den här kraftfulla tanken som hade en så stor effekt på mig. Ja, jag förstår det, det låter nästan som om jag ska avslöja hemligheten för hur man blir lycklig. Den ultimata tanken som förändrar allt.

Klockan 09.30 kommer tanken att avslöjas. Det här var ett bra sätt för att snirkla mig förbi bloggtorka. Så får det bli.




 

1 kommentar:

  1. (Nu försvann mitt inlägg. ok påt igen!!) Mina kroppsförändrare, är i dag 2 stycken!! Go'a Mia Olsson Lev ditt Liv.. Vi träffas och hennes viktresa plus klokhet hjälper mej. Och Peter Tvillingsjäl som blivit en Nyttoguru.. Vi som baara pratade Pizza o Glassorter förut!! ha-ha-ha.. Japp så ska vi se va din tanke är nuhrfmmmmm......

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...