tisdag 22 februari 2011

Ta dig fem!


Ta fem minuter när det börjar röra ihop sig!

När det är mycket att göra kan det lätt bli lite snurrigt i huvudet på eftermiddagen, detta leder till att du får sämre minne, svårare att fokusera, arbetar mindre effektivt och får mindre gjort. För att råda bot på det här kan det vara värt att ta 5 minuter för att slappna av och rensa hjärnan. Det ger ny energi och gör att du kan arbeta mer effektivt och fokuserat.

Sätt dig ner med slutna ögon och bara slappna av i fem minuter, lyssna gärna på någon skön avslappnande musik; till exempel musiken här nedan.
Gör det här så fort du känner att hjärnan börjar bli lite trött. Fem minuter är inte lång tid och dessutom så blir du mer effektiv efteråt så du sparar faktiskt tid på att ta fem.

Klicka HÄR för en fem minuter lång avslappning.

5 kommentarer:

  1. Visst är det absolut så. Därför är det sååå viktigt att ta sig tid att gå och fika på jobbet. För att inte tala om alla vinster man får av att interaggera med sina arbetskamrater. Paus sparar tid!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg jag ramlade in på här...=) Jätte fin=)

    SvaraRadera
  3. Blir glad när jag då och då hittar en blogg som talar till mig! Din blogg gör det!
    Jag kommer åter!

    /Anneli

    SvaraRadera
  4. Lili Öst: Det är krångligt att kommentera på din blogg! Skriv texten i bilden står det. Vilken bild? Och var skriver man?

    SvaraRadera
  5. Lili Öst: Nu funkar det. Det var så matta färger så jag såg inte rutan där man ska skriva.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...