onsdag 16 februari 2011

BH-färgen avslöjar din personlighet!?


Bild;Expressen

Jag hittade den  här artikeln i Expressen om att färgen på din BH visar vilken personlighet du är. Läs och fundera, ligger det något i det som skrivs?

Färgen på dina underkläder avslöjar vem du är. Enligt en brittisk studie är den som bär röd bh passionerad och dramatisk. Det skriver Shine.yahoo.com.


Psykologen Donna Dawson kom genom sin studie fram till att färgen på dina underkläder kan säga en del om din personlighet och då särskilt hur du är i sänghalmen.
Bland de tillfrågade brittiska kvinnorna köpte 72 procent hudfärgade underkläder. Att sångerskan Katy Perry poserat i nude-färgade underkläder på omslaget till magasinet Rolling Stone kan vara en förklaring till resultatet, tror Donna Dawson.
På varuhuset Debenhams säger man att försäljningen av hudfärgad lingerie ökat med 38 procent det senaste året.

Färgval=personlighet?

Visserligen kan det ligga något i Donna Dawsons undersökning men, skriver Shine.yahoo.com, att personer som bär vit bh skulle vara mer oskuldsfulla än andra? Eller att man är mer passionerad för att man bär en röd bh - det verkar lite långsökt...
Och kan det kanske vara så att fler och fler väljer nude-färgade underkläder för att de inte lyser igenom kläderna i samma utsträckning som en bh med starkare färg?
Dessutom kan ett intresse för just underkläder göra att man ibland bär svart, ibland, vitt, ibland rosa - allt efter humör och vad som passar - och aldrig, eller ytterst sällan, efter personlighet.
Eller vad tror du?

Läs artikeln: BH-färg avslöjar din personlighet. på Expressen.se

16 kommentarer:

  1. Det där låter som en studie som gjorts bara för att man inte har kommit på något bättre att studera... :P Jättelångsökt tycker jag! Jag själv köper inte skrikiga färger eftersom det inte är speciellt snyggt att ha det under ett vitt/ljust linne exempelvis... Inte för att jag är opassionerad. Och som du skriver, nude-färgade underkläder är ju superpraktiskt! Men nej, den där studien tycker jag är... korkad :P

    SvaraRadera
  2. Kanske en mer "passionerad" person är djärvare när det gäller val av kläder både under och över. Finns många söta bh i olika färger - men jag undrar ofta över - vem är det som köper dem?

    SvaraRadera
  3. Hahaha..För mig förstärker det min åsikt att det förekommer en överproduktion av "psykologer". :D

    STORLEKEN på underkläderna säger väl mer om passionen i så fall.

    SvaraRadera
  4. Hrm, jag matchar min bh med kläderna som jag bär... mörka kläder= svart bh, ljusa kläder= vit eller hudfärgad. Men så är jag en socialkamelont, faktiskt. :)

    SvaraRadera
  5. Eller så väljer man underkläder baserat på kläderna man bär över. Menar, har jag en vit t-shirt på mig så är det inte troligt att jag använder en svart bh typ. Såvida jag inte vill att bh'n ska synas, vilket jag inte vill.:)

    Tack för titten in till mig förresten och vilken trevlig blogg du har. I'll be back.
    Ha en fin dag
    /Jeanette

    SvaraRadera
  6. just i veckan köpte jag en lila ;) men det var bara för att det var rea kosta 150 istället får 500 så det var ett kap tyckte jag ;)

    tack för kommentaren i min blogg .
    Och jag kommer besöka din oftare , jag behöver en positiv blogg som din ;)

    SvaraRadera
  7. haha ja de e ganska häftigt :) ha en bra dag du oxså :)

    SvaraRadera
  8. Kika gärna in i min lilla roasblogg :)
    där kan läsa om allt från musik,utmaningr,bilder och massor av mer spännande saker + idag kan du anmäla dej till dagens blogg ! kör dagens blogg nästan varje dag ! ställ gärna en fråga eller följ mej via bloggvin .

    SvaraRadera
  9. Kul att du tittade in på min blogg. Jag tror inte på alla dessa undersökningar. Själv klär jag mig i bekväma underkläder numera eftersom jag är överviktig och har ont i rygg och nacke.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  10. Glömde skriva min bloggadress. Det blir alltid fel när jag skall välja konto

    http://wiper.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  11. Om färgen avslöjar personligheten så må jag vara schizofren då jag nog har och har haft BH:ar i alla färger :P

    SvaraRadera
  12. Hallåj :)

    Tack för kommentaren. Ser att du är från Arboga - Kul! Både jag och "drängen" är uppväxta i Arboga..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Hah, nej finns ingen sanning i detta enligt mig :P

    SvaraRadera
  14. Äsch, det där är bara skitsnack. Folk som har problem med att hitta BH tror jag nog nöjer sig med den färg som finns. Till exempel jag, finns så små kupstorlekar så jag får nöja mig med lila om det nu är den som passar.

    SvaraRadera
  15. Emelie: Jag håller med dig. Men jag tycker att det är kul att de lägger ner forskning på sådana saker.

    SvaraRadera
  16. Nä... Tvivlar starkt på att det är så!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...