söndag 19 december 2010

Drömmer utan Jante!

Foto by Karvegard
Nina Jansdotter ställde följande fråga på FaceBook:

"Drömmar är liv - ouppfyllda eller ej! Vad drömmer du om?"

Denna fråga inspirerade mig till att skriva detta inlägg.
Jag svarade på Ninas fråga utan att ha Jante på axeln:

"Att bli en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare! Fast det är mer ett mål än en dröm. Eller både ock!"

För mig är drömmarna grunden till mina mål. Drömmarna dyker upp helt ocensurerade ifrån mitt innersta, där all kreativitet och inspiration finns.
Drömmarna visar mig vilken riktning jag vill ha i mitt liv. Utifrån mina dagdrömmar kan jag sedan skapa mina konkreta mål att jobba mot.
När jag konkretiserar mina mål tänker jag aldrig på hur jag ska nå dom utan fokuserar bara på vad jag vill. När jag har fokus på det jag vill så dyker det sedan upp olika situationer och möjligheter som för mig närmare mitt mål.


I mina drömmar och i min målsättning kör helt utan Jante. Och så tror jag på att jag kan!


Hur gör du? Vilka begränsningar upplever du vid målsättning? Är Jante med dig när du sätter dina mål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...