tisdag 21 december 2010

Är du ful?

Foto by Karvegard!
Jag läste en artikel skriven av Dennis Wikberg, Ur Piteå-Tidningen.

"Fula människor":

"Man ska inte prata med fula människor, då kan de få för sig att det är okej att se ut så. Det finns för många av dem och de finns överallt, precis som psykopater. Nationens medelsnygghet är för närvarande så oroväckande låg att jag noga måste överväga ifall det verkligen är nödvändigt att lämna hemmet för att blanda mig med det genetiska avfallet på andra sidan dörren. Fula människor gör även anspråk på att revidera verkligheten. "Det är insidan som räknas" är en uttjatad paroll som fula människor har kört med i alla tider.
Fula människor bör man inte umgås med (och vid närmare eftertanke inte med överdrivet snygga heller på grund av risken för att man själv ska hamna i skuggan)."

Jag har inte sett någon bild på Dennis Wikberg så jag vet inte hur "snygg" han själv är.

10 kommentarer:

  1. tycker snarare att det är tvärt om! det finns så himla mycket snygga/vackra/söta/fina människor, ÖVERALLT!

    SvaraRadera
  2. Spontant tänker jag att han som skrivit inte mår bra...

    SvaraRadera
  3. Jag håller med både dig, Johanna och dig, Osloskånskan. Artikeln kvalificerar bland usla artiklar.

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, vilka höga tankar han hade om sig själv! Förmodligen lider han brist på både självinsikt och självkänsla som måste uttrycka sig på det sättet när världen vimlar av fina och vackra människor!

    SvaraRadera
  5. Vilken jävla idiot, säger jag. Det finns inga fula utsidor, bara fula insidor (vilket han verkar ha).

    SvaraRadera
  6. Hahahahahahahha! I can't believe att någon bloggar om en gammal krönika jag skrivit! Hur kan du missa ironin? Det kan ju inte bli tydligare.

    För övrigt: ja, jag är skitsnygg.

    /Dennis Wikberg
    dennis_w@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. En kollega och jag skulle hålla ett föredrag om första intrycket och då plockade vi fram sånt som vi hittade på nätet. Då hittade vi bland annat din artikel och faktum är att jag tyckte den var lite rolig. Jag hoppades att det var ironi men samtidigt så vet man aldrig. Folk kan ha de mest konstiga åsikter.
    Nåväl, mycket forskning har gjorts på området hur vi uppfattar andra människor och då har man även tittat på fulhet och skönhet, så din artikel passade bra in på ämnet.

    Skönt att få bekräftat att du var ironisk, fick tillbaka lite hopp om mänskligheten. :)

    Skicka gärna en bild så vi får njuta av din skönhet! :) Obs: Skämt! :)

    SvaraRadera
  8. Men huga! Vilka otäcka ord! Jag får ont i magen av dem! Har han hört uttrycket: Utifrån sig själv känner man andra...?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...